Wednesday, January 19, 2011

JANGAN JADIKAN EDIOLOGI POLITIK PENGHALANG PERPADUAN





Lajim ketika menyerahkan kad ucapan Tahun Baru Cina ,Angpow dan Limau Mindren kepada salah seorang peniaga sempana majlis tersebut

MENUMBOK: Perbezaan ideologi politik tidak harus menjadi penghalang kepada usaha mengukuhkan semangat perpaduan rakyat pelbagai kaum yang sedia terjalin selama ini.

Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, walau apapun pegangan ideologi politik seseorang itu, matlamat yang ingin dicapai adalah keamanan dan pembangunan negara yang berterusan.

“ Walapun Ideologi politik berbeza namun usaha untuk memelihara perpaduan,hormat menghormati antara kaum di Negara ini perlu kita pertahankan sebagai eleman penting dalam membena keamanan dan kesejahteraan meskipun rakyat di Negara ini terdiri dari pelbagai kaum dan agama” katanya semasa ditemui media selepas selepas mengagih-agihkan limau mandarin dan angpow sempena sambutan Tahun Baharu Cina yang akan disambut tidak lama lagi kepada masyarakat Tionghwa di Pekan Menumbok kemarin .

Turut hadir pada lawatan itu, bekas wakil rakyat Bebas Kuala Penyu, Datuk John Ghani, penolong pegawai Daerah Menumbok Awang Damit Abdul Razak Pengerusi Mayang Parlimen Beaufort Johair Matllani serta pemimpin masyarakat tempatan

Menurut Lajim yang juga Ahli Parlimen Beaufort Politik satu benda yang berbeza namun soal perpaduan itu penting kerana apapun amalan politik rakyat di Negara ini matlamat menuju ke arah keamanan merupakan perakara pokok untuk membangunkan negara


Tambah Ahli Majlis Tertinggi Umno ini, konsep 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dapat diperkukuhkan lagi perpaduan rakyat.

Katanya, dengan adanya konsep 1Malaysia, perpaduan rakyat berbilang kaum di negara ini dapat disepadukan seterusnya menjamin kestabilan dan pembangunan yang berterusan.

Sehubungan dengan itu beliau turut mengajak rakyat agar menjadikan apa jua sambutan perayaan yang dirayahkan di Negara ini, sebagai wadah untuk menjalin hubungan harmoni melalui konsep perkongsian perayaan .

Pada majlis tersebut Lajim turut menyampaikan kad kad ucapan tahun baru cina ,limau mandarin, dan angpow kepada masyarakat tiong hwa disekitar pekan Menumbok disamping turut mengadakan tinjuan mesra kepada golongan peniaga di Temu Pekan Menumbok .OLEH JBW

No comments:

Post a Comment