Monday, October 12, 2009

KEMENANGAN BN DI BAGAN PINANG BUKTI RAKYAT MASIH TERIMA BN LAJIM


KOTA KINABALU : Kemenangan calon Umno 'Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad' dalam pilihan raya Kecil di Bagan Pinang pada ahad lepas dengan memperolehi sebanyak 8,013,000 undi bukti keyakinan rakyat terhadap Barisan Nasional melalui pendekatan konsep 'Satu Malaysia' semakin meningkat

Ahli Majlis Tertinggi Umno Malaysia, Datuk Seri Panglima Haji Lajim Ukin (Gambar )berkata, kemenangan itu cukup bermakna kepada BN apabila Tan Sri Isa menewaskan calos Pas, Zulkefly Mohamad dengan majoriti 5-ribu 435 undi.

Katanya, sebelum ini pihak pembangkang membangkitkan isu 'Tan Sri Isa Abdul Samad' orang lama serta tidak mampu berkhidmat kepada rakyat meleset apabila BN menang selesa di kawasan Bagan Pinang.

Beliau berkata demikian kepada media selepas merasmikan Bengkel Pengurusan Aset Milik pihak Berkuasa Tempatan di sini pada pagi isnin lepas
.
Lajim yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Malaysia berkata, beliau melihat kini selera pengundi di Bagan Pinang berubah serta yakin hanya Barisan Nasional (BN) mampu membawa pembangunan secara berterusan di negara ini.

Menurutnya, meskipun BN kalah empat pilihanraya kecil sebelum ini namun pendekatan yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mampu menepati selera rakyat pelbagai kaum di negara ini.

Beliau melahirkan keyakinan selera pengundi di negara ini menjelang pilihan raya umum ke-13 akan beralih kepada BN serta memastikan tiada pertukaran kerajaan menjelang 2020.

Ketika diminta mengulas mengenai perhimpunan umno pada 15 oktober ini Lajim yang juga Ketua Umno Bahagian Beaufort berkata, perhimpunan ini akan menumpukan kepada pindahan perlembangan disamping menghapuskan politik wang dalam parti Umno.

Beliau menambah, pindahan itu akan meliputi pemansuhan sistem pemilihan kouta, pembayaran yuran keahlian dan cadangan mengadakan pemilihan serentak setiap tiga tahun di peringkat bahagian di seluruh negara.

No comments:

Post a Comment