Sunday, June 19, 2011

Kekalkan Sabah ‘simpanan tetap’ BN - Lajim Ukin



Datuk Seri Lajim Ukin ketika menyampaikan sumbangan kerusi roda kepada salah seorang kanak-kanan OKU sempana program tersebut


KUALA PENYU, Pemimpin dan anggota parti komponen Barisan Nasional (BN) di Sabah perlu meningkatkan momentum sedia ada bagi memastikan negeri ini kekal sebagai ‘simpanan tetap’ BN pada pilihan raya umum akan datang.

Sehubungan itu, Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Sabah, Datuk Seri Lajim Ukin berharap isu yang menjejaskan kekuatan BN, termasuk tuntutan kerusi oleh mana-mana parti kompenan BN untuk bertanding dalam pilihan raya akan datang, tidak dibangkitkan atau dibincangkan secara terbuka dalam media.

"Sepatutnya tumpuan kita sekarang ialah memperkasa parti masing-masing di samping melaksanakan tanggungjawab kepada ahli dan parti,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Juara Rakyat bagi peringkat daerah mengundi Tempurung, dekat sini.

Lajim, yang juga pengerusi BN bagi Parlimen Beaufort, berkata demikian ketika diminta mengulas isu tuntutan dan pembahagian kerusi oleh parti-parti kompenan BN yang akan bertanding pada pilihan raya akan datang yang mula disuarakan oleh beberapa parti kompenan BN di negeri ini melalui media cetak.

Beliau berkata walaupun setiap parti kompenan BN berhak menyuarakan pendapat serta pandangan mereka bagi menuntut mana-mana kawasan yang bakal mereka tandingi, namun kenyataan terbuka melalui media boleh mengeruhkan suasana, sekaligus boleh menjejaskan momentum perpaduan BN yang sedia ada di negeri ini. — Bernama

No comments:

Post a Comment