Thursday, February 3, 2011

RAKYAT DI DUN TENANG DIHARAP KEKALKAN MEMONTUM BAGI MEMPASTIKAN KEMENANGAN BN



Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin semasa ditemui media selepas merasmikan program tersebut

LABIS: Rakyat khususnya di kawasan Dewan Undangan Negeri Tenang perlu mengekalkan Memontum yang sediaada bagi mempestikan kemenangan calon Barisan Nasional Mohd. Azhar Ibrahim pada pilihraya kecil (DUN) Tenang pada 30 Januari ini.

Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, kemenangan dengan yang majoriti besar perlu bagi Calon yang diletakkan oleh BN di kawasan ini bagi mempestikan porses kesinambungan pembangunan untuk rakyat di kawasan (DUN) tenang dapat diteruskan oleh kerajaan BN

Katanya, walaupun pelbagai usaha akan dilakukan oleh parti pembangkang bagi meraih sokongan, namun beliau yakin kerusi tersebut akan berjaya dipertahankan oleh BN.

Menurutnya, dengan segala usaha pembangunan yang telah digerakkan selama ini, beliau percaya rakyat di kawasan (DUN) tenang lebih bijak memilih calon yang lebih layak dan sesuai mewakil mereka di kawasan itu.

“ Saya yakin rakyat di (DUN) Tenang lebih ariff dan bijak memilih calon dan parti yang mewakili mereka ini kerana BN merupakan sebuah parti yang berkerja untuk kepentingan rakyat bukan sebuah parti yang hanya bersifat retorik “ katanya ketika ditemui pemberita selepas melancarkan Bomba Sukarela di Balai Bomba Labis kemarin.

Terdahulu ketika berucap melancarkan majlis tersebut Lajim yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkata, kementeriannya sedang memulakan usaha untuk menggunakan pendekatan ISO negara maju iaitu ratio 1:4 iaitu seorang anggota bomba dibantu oleh empat ahli bomba sukarela.

Jelas beliau, usaha tersebut perlu bermula daripada sekarang, memandangkan peranan dan tanggungjawab pasukan itu akan menjadi lebih mencabar seiring dengan pembangunan negara untuk mencapai negara maju.

"Bagi memperkasakan bomba sukarela, kerajaan bukan sahaja memberi bantuan kenderaan dan peralatan, malah mereka juga diberi latihan secukupnya seperti anggota sebenar agar dapat membantu anggota bomba dan penyelamat di kawasan masing-masing," katanya.

No comments:

Post a Comment