Monday, May 25, 2009

WUJUDKAN PASUKAN MANTAP KUKUHKAN PERJUANGAN UMNO LAJIM















BEAUFORT : Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin mengingatkan semua ahli dan pemimpin peringkat akar umbi berganding bahu mewujudkan satu pasukan mantap bagi memikul amanah bagi mengekalkan ke yakinan serta sokongan masyarakat ter hadap perjuangan parti itu.
Beliau berkata, selepas pilihan raya umum lalu adalah menjadi kewajipan dan tanggungjawab semua pihak mempertahankan kejayaan disamping terus menambat keyakinan serta sokongan masyarakat terhadap perjuangan UM NO.
“Perjuangan Umno perlu berteraskan kepada konsep berkerja dalam satu pasukan barulah denyut nadi rakyat dapat kita kongsi bersama untuk terus memperjuangan harapan yang mereka sandarkan kepada parti ,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika beru cap pada majlis Perasmian Serentak mesyuarat cawangan-cawangan Umno bahagian Beaufort bagi kawasan DUN Klias di dewan masyarakat Pa Musa dekat sini baru baru ini .
Hadir sama Timbalan Ketua Bahagian Isnin Haji Aliasnih,Naib Ketua Bahagian Datuk Kimjus Duim,Setiausaha Bahagian Jusih Haji Sarin,Bendahari Bahagian Mohd.Zahari Zinin dan Ketua Puteri Saridah Datuk Mohd.Dun
Lajim yang juga Ketua Umno bahagian Beaufort menambah, selaku ahli dan pe mimpin yang dipilih, mereka mempu nyai tanggungjawab besar memulihkan kepercayaan dan kekuatan UMNO dan yakin di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, parti itu akan kembali pulih dan men dapat sokongan padu rakyat.
‘‘Kita harus ingat bahawa kemakmuran dan kemajuan yang kita kecapi hari ini semuanya adalah hasil perjuangan UM NO kerana parti ini adalah pelopor ke merdekaan negara,” katanya.
Justeru, beliau mengingatkan semua pihak supaya jangan sesekali cuba memper judikan nasib bangsa sendiri hanya ke rana keangkuhan, lebihmengutamakan kepentingan peribadi dan lupa diri untuk mengejar kuasa.
“Kalau kita mahu jadi parti yang kekal relevan, kita mesti menjadi anggota parti yang sanggup berkhidmat dengan penuh ikhlas bersemangat. disamping mengutamakan konsep permaufakatan barulah parti kukuh dan mantap melaksanakan tanggungjawabnya untuk kepentingan ahli dan rakyat” tambah Lajim yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Oleh: Jaafar Abdul Wahid

No comments:

Post a Comment