Wednesday, January 19, 2011

SEMUA PBT DIMINTA MANAFAATKAN PERUNTUKAN YANG DISEDIAKAN UNTUK KEPENTINGAN RAKYAT






Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin ketika menyampaikan amanat pada majlis perjumpaan tersebut. Turut Kelihatan Pembantu Menteri Kerajaan Tempatan Datuk Ghulam Haidar Khan dan Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mokthar Radin

KINABATANGAN : Pihak berkuasa tempatan (PBT) di sabah diminta untuk menguruskan sebaik mungkin peruntukan yang diberikan oleh kerajaan terutama peruntukan bagi pelaksanaan projek pembangunan di kawasan masing-masing.

Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Panglima Haji Lajim Ukin berkata, ini penting bagi memastikan peruntukan yang disalurkan kerajaan dimanfaatkan sepenuhnya agar program pembangunan yang dilaksanakan pbt berjalan lancar.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perjumpaan dan taklimat majlis daerah kinabatangan di kinabatangan.

Katanya, rakyat dapat manfaat daripada pelaksanaan projek pembangunan yang dilaksanakan dengan baik.

Tambahnya, kementeriannya sedia mempertimbangkan peruntukan tambahan kepada pbt bagi melaksanakan projek yang mereka mendesak dan diperlukan rakyat.

Lajim yang juga Ahli Parlimen Beaufort berkata, kerajaan di bawah kepimpinan barisan nasional merupakan kerajaan yang prihatin terhadap rakyat.

Ini terbukti sabah merupakan antara negeri yang menerima peruntukan kewangan yang banyak daripada kerajaan persekutuan bagi memastikan negeri ini terus membangun seiring dengan negeri2 lain di negara ini.

Tambahnya, ini juga selaras dengan gagasan 1 Malaysia rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

Turut hadir pada majlis itu, Ahli Parlimen kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin.

No comments:

Post a Comment