Monday, January 24, 2011

UMNO DAN BN BEAUFORT SIAP SIAGA HADAPI PRU KE 13







LANCAR…Lajim diiringi oleh Timbalannya Isnin Naib Ketua Bahagian Datuk Kimjus dan Setiausaha Bahagian Haji Jusih Haji Sarin memotong riben pada pintu utama bilik mesyuarat sebagai simbol pelancaran pejabat Umno Bahagian Beaufort yang baru di majlis tersebut


BEAUFORT: Umno dan Barisan Nasional (BN) bahagian ini kini dalam keadaan yang
“Siap Siaga” bagi menghadapi pilihanraya Umum (PRU) ke 13 dan sedia mempertahankan kerusi di kawasan tersebut kekal menjadi milik BN.

Ketuanya yang juga Pengerusi BN Parlimen Beaufort Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, meskipun belum ditentukan bila tarikh sebenarnya PRU 13 kali ini, namun tidak terlalu awal bagi Umno dan BN di kawasan tersebut menyatakan kesediaanya menghadapi PRU ke 13 kali ini.

“ Dalam keadaan apapun memang kita sentiasa bersedia dan dalam kita bersedia pun ianya tidak harus meletakkan kita dalam zon selesa atau sambil lewa dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab parti kepada ahli dan rakyat” katanya berucap melancarkan pembukaan Pejabat Perhubungan Umno bahagian Beaufort yang baru kini ditempatkan di sebuah bangunan yang dahulu di miliki oleh Beaufort Club

Hadir sama Timbalanya Isnin Haji Aliasnih,Naib Ketua Bahagian Datuk Kimjus Duim ,Setiausaha Bahagian Haji Jusih Haji Sarin Ketua Pergerakan Pemuda Mohd.Ishak Haji Ibrahim dan Ketua Puteri Saridah Datuk Mohd Dun.

Pejabat dua tingkat itu menempatkan pejabat Ketua Bahagian, Pentadbiran Pejabat Bahagian,Pejabat Pergerakan Wanita,Pemuda dan Puteri bahagian dimana selepas majlis pelancaran tersebut Lajim yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno terus mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa bahagian yang pertama kali tahun ini dan keesokanya Mesyuarat BN Parlimen Beaufort di bangunan baru ini

Menyentuh dengan persediaan parti Umno dan BN di kawasan tersebut utuk menghadapi piliharaya umum akan datang Lajim yang juga Ahli Parlimen Beaufort ini berkata, dari segi pendekatan kepada pengundi dan rakyat ianya telahpun dilaksanakan melalui beberapa siri program “Juara Rakyat” yang diadakan sebelum ini.

Katanya melalui program tersebut parti dan barisan kepimpinan bahagian lebih arkab untuk menyelami dan menangani masalah rakyat di peringkat akar umbi.

“ Dari segi kepesatan pembangunan, kita tidak menafikan rakyat dikawasan ini telah menikmati limpahan pembangunan terutamanya dalam penyediaan insfrastruktur kemudahan asas yang dibawa oleh kerajaan Barisan Nasional” katanya.

Sehubungan dengan itu katanya tidak ada sebab bagi rakyat di negeri ini khususnya di kawasan itu menolak BN pada pilihraya umum akan datang jika mereka mahu pembangunan dapat terus dijana untuk terus dinikmati oleh rakyat.

Dalam pada itu Lajim juga turut meminta jentera dan semua ahli parti BN agar terus melaksanakan
Tugas dan tanggungjawabnya dalam memberikan penjelasan terhadap dasar dan program pembangunan yang disediakan oleh kerajaan BN disamping berusaha menangani isu isu yang cuba diputar belitkan oleh pihak pembangkang.

“ Kita faham permainan parti pembangkang yang mempolitikan pelbagai isu disamping membuat pelbagai provokasi samaada melalui gerakan mereka ataupun melalui media cetak dan elektronik khusunya Blog dan Halaman Sosial (FB) yang semakin popular ketika ini” katanya.

Selaras dengan kepesatan kemajuan teknologi maklumat masa kini, Lajim mahu selain usaha turun padang dilakukan oleh pemimpin Umno dan BN mereka juga perlu bersedia memanafaatkan kemajuan ICT bagi menyalurkan maklumat disamping menangis dakwah parti pembangkang.jaw

No comments:

Post a Comment