Thursday, August 13, 2009

SEMANGAT BARU




Assalamulaikum, Warahamtullahi Wabarakatuh dan Salam Sajehtera.

Kedatangan Bulan Ogos ini cukup memberikan pengertiannya sendiri dan tidak kurang ianya juga turut mengajak kita menghadapi pelbagai cabaran masa kini dan akan datang. Semasa cacatan ini ditulis sudah 2 minggu kita berada dalam Bulan Ogos, bulan yang amat bermakna bagi rakyat Malaysia secara keseluruhanya malah sebagai rakyat Malaysia kita sedia maklum bermula awal bulan Ogos kita berada diambang bulan kemerdekaan sebelum kekemuncaknya pada 31 Ogos dimana pada tahun ini kita akan merayahkan sambutan ulang tahun kemerdekaan negera kita yang ke 52 tahun .Sesungguhnya sebagai sebuah negara yang telah bebas dan merdeka dari ancaman penjajah sebagai rakyat Malaysia kita perlu bersyukur atas nikmat kemajuan,kestabilan dan kemakmuran Negara yang telah kita kecapi sejak sekian lama di bumi kita Malaysia yang tercinta ini. Semua pihak yang mengakui Malaysia ini adalah tanah airnya yang tercinta perlu memperkukuhkan iltizam dan semangat ptariotik yang tinggi untuk sama-sama memajukan dan memakmurkan negara ini melalui semangat 1 Malaysia.

Umno bahagian Beaufort semasa persidangannya awal bulan ini dari apa yang saya perhatian cukup prihatin dengan semangat 1 Malaysia apabila setiap beg perwakilan telah diisi dengan 2 set bendera iaitu Bendera Malaysia dan Bendera Sabah, marilah kita manafaatkan pemberian yang diilhamkan oleh Ketua Umno Bahagian Beaufort yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin itu sebagai satu suntikan semangat untuk kita merayahkan sambutan kemerdekaan Negara kita pada tahun ini dengan mengemberkan jalur gemilang yang diberikan di rumah kita masing-masing bagi mengambarkan semangat patriotik kita pada negara Malaysia yang tercinta ini.

Pada bulan ini juga dalam minggu hadapan Umat Islam di seluruh dunia akan menyambut kedatangan bulan Ramadan bulan dimana Umat Islam yang mencukupi syarat diwajibkan berpuasa. Marilah kita sambut kedatangan awal Ramadan ini dengan penuh keinsafan dan ketakwaaan kepada Allah SWT dengan memperbanyakkan amal ibadat sepanjang bulan Ramadan ini dan bersedia menghadapi cabaran sepanjang kita mengerjakan ibadah puasa.

Bulan Ogos ini juga kita berhadapan dengan penularan Penyakit H1N1 disamping kita berdoa ke hadrat Allah SWT agar negara kita bebas dari ancaman penyakit ini, langkah berjaga-jaga bagi menangani penyakit ini perlu diberikan perhatian terutamanya dalam aspek kebersihan diri dan persekitaran.

Akhiranya sidang pengarang MP BEAUFORT Mengucapkan selamat menyambut Hari Kemerdekaan dan Bulan Ramadan semoga hidup kita terus diberkati oleh Allah SWT

Mpbeaufort.blogspot.com

2 comments:

  1. selamat menyambut bulan ramadhan, semoga ramadhan kali ini dapat menyederkan kita akan nikmat Allah yg kita pinjam ini.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Haji Kadir begitulah yang kita harapkan bersama

    ReplyDelete