Wednesday, May 12, 2010

MAJLIS ANGKAT SUMPAH DAN PERTABALAN AMT PBSS



AMT PBBS..Ahli majlis tertinggi PBBS sesi 2010/2013 akan menganagkat sumpah jawatan di hadapan Presiden pada malam sabtu ini di Dewan Masyarakat baru Beaufort

BEAUFORT: Persatuan Bisaya Bersatu Sabah (PBBS) akan mengadakan majlis pertabalan dan angkat Sumpah Ahli Majlis tertinggi persatuan tersebut bagi sesi 2010/2013 pada malam 15 Mei ini bertempat di dewan Masyarakat Beaufort yang Baru dekat sini.

Pengerusi Penganjurnya Haji Asmat Japar (gambar ) berkata, majlis tersebut dibuat serentak dengan majlis makan malam yang akan dihadiri oleh Presiden (PBBS) Janang Gayuh Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin bersama isteri Datin Seri Panglima Hajah Normilah Siong.

Menurut Asmat majlis ini melibatkan 45 orang ahli majlis tertinggi (PBBS) yang akan mengangkat sumpah dan menerima watikah perlantikan dari Lajim yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

“ Majlis ini merupakan acara tradisi persatuan selepas mengadakan mesyuarat agung tahunan dan serentak dengan itu juga kita mengadakan jamuan makan melalui jualan meja disamping persembahan kebudayaan yang turut memariahkan lagi majlis ini” katanya ketika di temui di sini pagi kemarin.

Menurut Asmat yang juga Naib Presiden (PBBS) bagi mereka yang ingin menyumbang melalui pembelian tiket jamuan makan malam mereka boleh berhubung dengan Setiausaha Agung (PBBS) Awang Anak Abd.Sani di ibu pejabat (PBBS) atau melalui telefon 019-5324646.

Selain dari majlis pertabalan dan angkat Sumpah ini Asmat menambah Biro Penerangan bersama Skuad Muda (PBBS) yang baru ditubuhkan juga akan mengadakan program Derma Darah dengan kerjasama pihak Hospital Daerah Beaufort pada 15 Mei bertempat di Dewan Masyarakat Beaufort yang baru bersebelahan dengan Bangunan Persekutuan Beaufort.

“ Usaha ini kita lakukan sebagai program khidmat sosial bagi membantu mengisi Tabung Darah Hospital daerah Beaufort dan kita berharap orang ramai akan tampil membantu dan menjayakan program murni ini dimana pihak penganjur juga turut menyediakan hadiah hadiah menarik melalui cabutan tiket bertuah kepada para penyumbang majlis ini” katanya

No comments:

Post a Comment