Tuesday, June 23, 2009

HARGAI KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN OLEH KERAJAAN



TURUN PADANG...Lajim diiiringi oleh Timbalan Ketua Umno bahagian Beaufort Isnin dan juga ahli jawatankuasa Umno bahagian Haji Fazlee,Ahmad Said dan Pg. Jaafar Pg.Osman ketika melawat keadaan gelanggang Fustal Menumbok yang telahpun siap dilaksanakan



MENUMBOK: Rakyat khususnya golongan belia di kawasan ini dinasihatkan agar memanafaatkan sepenuhnya kemudahan yang disediakan oleh kerajaan dengan mempestikan segala kemudahaan yang disediakan dihargai dan dijaga sebaiknya.

Ahli Parlimen Beaufort Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, kerajaan memperuntukan sejumlah peruntukan yang begitu besar bagi melaksanakan program pembangunan termasuklah kemudahan kemudahan asas dan juga kemudahan riadah demi untuk kepentingan dan kesejahteraan rakyat.

" Kesedaran untuk menghargai segala pemberian kerajaan BN terutamanya di kalangan generasi muda perlu kita pupuk agar segala kemudahan asas yang disediakan oleh kerajaan dimanafaatkan dan dijaga sepenuhnya " katanya ketika ditemui selepas melakukan lawatan ke Tapak Gelanggang Fustal yang baru siap dibina di kampung Mempakul dekat sini baru ini.

Mengiringi lawatan beliau Timbalan Ketua Umno bahagian Beaufort Isnin Haji Aliasnih,Naib Ketua Pemuda Umno Beaufort Azman Datuk Lajim,Ketua Daerah Mengundi Menumbok Haji Fazlee Abdullah dan ahli jawatakuasa Umno bahagian Ahmad Said dan Awangku Pingran Jaafar Pg.Osman.

Gelanggang Fustal Kampung Mempakul merupakan antara gelanggang yang dibina di kawasan ini dengan peruntukan sebanyak RM150,000 dari Kementerian Belia dan Sukan.

Menurut Lajim yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan dengan siapnya gelanggang Fustal tersebut segala aktiviti riadah dapat dilakukan di genggang ini dimana ianya akan memberikan ruang kepada para belia bersukan dan ini dapat menghindari diri mereka dari terjebak dengan aktiviti-aktiviti yang tidak bermanafaat.

" Saya berharap mereka (Belia) akan menjaga genggang ini sebaik mungkin, dengan menghindari budaya Vindalisme budaya yang suka merosakkan harta benda yang disediakan oleh kerajaan" katanya

Menurutnya jika budaya ini gagal ditangani, segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan sudah tentu tidak akan bermakna.

" Satu jawatankuasa khas dari kalangan belia perlu dibentuk bagi mengawasi gelanggang ini , ini termasuklah dari segi penjadualan permainan, penjagaan kebersihan di kawasan gelanggang termasuklah kebersihan tandas yang disediakan" tambah Lajim yang juga Ahli Majlis tertinggi Umno. Oleh: Jaafar Abdul Wahid

No comments:

Post a Comment